Zorg op maat staat centraal
We begeleiden onze leerlingen via gepersonaliseerde trajecten, afgestemd op hun unieke behoeften. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, hanteren we een actief en betrokken zorgbeleid. We investeren in de expertise van onze zorgprofessionals, zodat deze leerlingen altijd kunnen rekenen op iemand die hen helpt hun uitdagingen te overwinnen.
Op onze school staat de kracht van de groep centraal, waarbij we tegelijkertijd oog hebben voor elk uniek kind. We willen elk kind inspireren en laten ervaren hoe mooi en zinvol leren kan zijn. Warmte, duidelijkheid, zelfsturing, werken in deelgroepen en herhaald oefenen zijn essentiële sleutelwoorden in ons zorgbeleid. We zetten hierop in van peuter tot lagereschoolkind en beogen zo continuïteit binnen de socio-emotionele en cognitieve ontwikkeling.
Zorg dragen voor onze kinderen betekent dat …
- … we hen uitdagen tot leren en samen genieten van elke stap vooruit. Door in hen te geloven en dat te tonen, helpen we hen groeien in zelfvertrouwen.
- … we ook écht luisteren, onze betrokkenheid tonen en samen in gesprek gaan over wat het kind nodig heeft, hoe het zich voelt en waar het mee bezig is.
- … de klasleerkracht extra ondersteuning krijgt van zorgleerkrachten, leerkrachten bewegingsopvoeding, mediacoaches en een kinderverzorgster. Elke leeftijdsgroep wordt extra begeleid door een toegewezen ankerleerkracht. De zorgcoördinator speelt een centrale rol als schakel tussen het kind, de ouders, de klasleerkracht en interne of externe hulpverleners.
Aanspreekpunten zorgbeleid

Diane Bielen
zorgcoördinator (kleuters)

Kristien Gielen
zorgcoördinator (1ste – 3de leerjaar)

Mieke Gielis
zorgcoördinator (4de – 6de leerjaar)